12 oktober 2017

Så bra vi har varit...

Exemplariskt noga har vi varit herr och fru Pölder!
1 års basstyrka...115 pass med basstyrka...4-6 övningar/pass...3 setX5-10 rep
Som oftast kondition med lättare vikter men även nu på slutet...tyngre vikter!
Jag behövde/behöver "shejpa" upp min kropp efter mina diskbråck = lång vila
Catharina har åkt med o formaterat sin kropp så man ser hårda muskler nu= snyggt!!!
Utöver detta har vi cyklat och kört rodd som oftast i distansfart 2-4 pass/vecka
Sista månaderna har Catharina börjat köra/lära sig intervallträning = nytt steg
Lära sig nyttan av pulsklockan och pulsträning
Det har tagit sin tid och tjat från min sida men nu sitter pulsbältet där på henne!
Jag själv har svårt med intervall = haft det för mycket förr under min elittid (suck)
Behöver ta tag i det oxå
Får se om jag orkar :-)



3 hål in är jag på bältet nu...i läge ett fick jag knappt på mig det...läs det var för kort :-)
Fantastiskt att kunna dra åt livremmen hårt som tusan igen :-)

Cykel långt o lugnt är viktigt oxå!
Vätternrundan på programmet varje år ...för hälsans skull


Inga kommentarer: