25 april 2017

En historia från livet...

...var givetvis på hockey igår!!!
HV-Brynäs ...5:e finalmatchen
Inbjuden av Swedbank så där satt man "som en katt bland..." :-) i en av de bästa logerna i arenan
Hela HV-trojkan/ledning runtom....så man fick tassa lite på tå fullt munderad i Brynäskostym :-)
Bredvid oss i en mindre loge satt ett litet gäng "något äldre herrar o en dam"...de kändes väldigt mycket hååååve kan jag lova....som att de suttit där sedan klubben bildades.
Jag hamnade bredvid dem...ler...givetvis :-)
Match startade o HV slaktar Brynäs i knappa två perioder....helt överlägsna är de men lyckas inte skapa något mål...jag sitter tyst...heeeeela tiden...hör hur de ojjjjjar sig över alla missade mållägen för sitt håååveee...väntandes på det förlösande 1-0 målet som givetvis ska o måste komma med denna pressen!
Sen händer det som kan hända....i all slakt av bortalaget....bortalaget gör MÅL....Brynäs gör 0-1 och hela hallen blir dödstyst...
Jag passar givetvis på att jubla extra högt :-)....+ fäller kommentaren tämligen högt:
"så jäkla rättvist mål...klart rättvist"
"gammelgubbarna bredvid blir helt tokiga och går hårt åt mig o undrar om jag verkligen menar vad jag säger nu....blir totalsura....i princip skäller ner mig (de förstod liksom inte ironin i mitt uttalande)
ler
vid periodslut reser jag mig upp o hejjar lite extra extra högt på mitt favvolag.....såååå mörka blickar jag får då....
tredje perioden.....Brynäs styr nu igen :-)...HV lite panikpanikspelar, Brynäs slår puck via sarg...närmare 0-2 än 1-1...frustrationen till vänster om mig blir större o större...jag småler....men försöker vara knäpptyst :-)...försöker...
sen tar håååvvvve ut målisen för att kvittera...Brynäs fiskar upp pucken i sarghörnet o gör mål 7 sek innan slutsignal....
jublar lite :-) :-) :-)
match slut...
en av de "äldre" knackar mig på axeln....och fräser:
"vet du vad som skiljer en HV-supporter mot en Brynäs-supporter"???
"Vi HV-supportrar är iallafall ödmjuka"
................................................................................................. 
2-3 i matchen och 2-3 i serien och nu avgörs det imorgon onsdag...ni kan glömma att det blir en sjunde i Kinnarps på fredag :-)

Inga kommentarer: