22 september 2016

Kul bra kille

Hej alla på Pölders Sport !
Här kommer lite nostalgi från en "gammal" skidåkare.
I januari 1966 gjorde jag min debut som skidåkare klassen yngre juniorer och tävlande för Hoks IF,s blåvita färger. I Eksjö gjorde jag en av mina första
tävlingar och i år är det alltså 50 år sedan allt startade. Det var meningen att det skulle bli ett Jubileumslopp i Högefälleloppet, men då vuxenklasser
saknades genomförde jag i stället mitt 50-årsjubileum vid Vetlandaloppet, som flyttats till Eksjös eminenta konstsnöspår. Det blev ett härligt lopp med
sol, kanonspår och glada tillrop från publiken. Jag hade "klätt ut mig" i mina gamla skidkläder med skidblus o knickers, man valde dock inte träskidor utan
mina Kästle 92 års modell. (hade dock med ett par träskidor o gamla pjäxor som visningsobjekt)
På bif. bild ser ni jubilaren själv efter genomfört lopp !
Skidhälsningar
Thage Davidsson
ps. vill samtidigt passa på att tacka för fin service under många av mina skidår ! :)

Inga kommentarer: